Τετάρτη, Απριλίου 01, 2009

Η ψηφιακή σας ζωή, οπουδήποτε

Ένα guest post του Σωτήρη από το Sotostips


Πάρτε μαζί σας τα αγαπημένα σας προγράμματα, τα ... εκατοντάδες σας password, τις προσωπικές σας ρυθμίσεις, τα bookmarks σας. Μην αφήνετε σημάδια ή πληροφορίες σε ξένα pc.


Θα χρειαστείτε μόνο ένα USB stick (φλασάκι)


Τώρα που σας γράφω είμαι σε ένα internet cafe στην Κωνσταντινούπολη. Δεν έχω laptop, αλλά έχω μαζί μου τα έγγραφα που χρειάζομαι και τα προγράμματά μου ρυθμισμένα όπως ακριβώς τα θέλω.

Για παράδειγμα έχω το Firefox Portable 3.1 με όλα τα password (50) και μπαινοβγαίνω στους λογαριασμούς email μου (gmail, yahoo), στο Twitter, στο Blogger κλπ κλπ.

Έχω το OpenOffice για επεξεργασία κειμένου, spreadsheets, presentations και δεν με ενδιαφέρει αν το ξένο pc έχει ή δεν έχει MS Office.

Έχω το vlc media player portable με τις ρυθμίσεις που έχω κάνει για να βλέπω βίντεο και να ακούω μουσική και δεν εξαρτώμαι από το Windows Media Player του ξένου pc (που χωρίς φίλτρα δεν παίζει σχεδόν τίποτα).

Έχω το 7-zip portable για να συμπιέζω αποσυμπιέζω αρχεία.

Έχω το ClamWin antivirus για να ελέγξω αν κόλλησα τίποτα.

Έχω το Pidgin portable για instant messaging. Επικοινωνία με φίλους που έχουν διάφορα messenger (yahoo, microsoft, gmail....).

Και άλλα πολλά που θα βρείτε εδώ.



Portable Apps Suite and Menu



Για να έχουμε μια όμορφη διεπιφάνεια/μενού – η οποία θα μοιάζει με το μενού έναρξη, αλλά θα δείχνει μόνο τις δικές μας εφαρμογές στο usb stick – και για να ξεκινάμε με ένα κλικ τις portable εφαρμογές μας, φορτώνουμε το PortableApps.com Suite.

Επιλέγουμε το Platform Only το οποίο περιέχει το προαναφερόμενο μενού καθώς και μια εφαρμογή για back-up και μετά διαλέγουμε ένα-ένα τα προγράμματα που μας ενδιαφέρουν και αναφέρονται εδώ.

Μπορούμε όμως να διαλέξουμε και ένα από τα δύο έτοιμα πακέτα, το suite light ή το suite standard τα οποία περιλαμβάνουν το μενού και τα προγράμματα που περιγράφονται εδώ...




Τρόπος φόρτωσης/εγκατάστασης


Συνδέετε το USB stick, φορτώνετε ένα από τα Platform Only, Suite Light ή Suite Standard προσέχοντας να επιλέξετε ως τοποθεσία "εγκατάστασης" το γράμμα του USB stick σας (πχ J:\) και τελειώσατε. Εκεί θα δημιουργηθεί το J:\PortableApps\ και μέσα του θα υπάρχουν τα

PortableAppsMenu
PortableAppsBackup

και οι φάκελοι όσων προγραμμάτων συμπεριλαμβάνονται στα αντίστοιχα πακέτα. Όπως είπα αν φορτώσετε το Platform Only τότε τα διάφορα portable apps (τους φακέλους) που μπορεί να φορτώσετε αργότερα, θα τα τοποθετήσετε στο J:\PortableApps\. Ετσι αν πχ φορτώσετε το firefox, θα βρίσκεται τελικά στην τοποθεσία J:\PortableApps\FirefoxPortable.

Υπάρχει και άλλος τρόπος για να προσθέσουμε αυτόματα νέες portable apps. To PortableApps.com Menu μπορεί να προσθέσει αυτόματα τις εφαρμογές της επιλογής σας. Αλλά αυτός ο τρόπος κρίνω ότι είναι κάπως περίπλοκος. Περιγράφεται εδώ.

Ξεκινάμε το μενού κάνοντας διπλό κλικ στο StartPortableApps.exe που βρίσκεται στο root directory του usb μας.

Τα portable apps είναι για Windows, αλλά με τη βοήθεια του Wine μερικά από αυτά λειτουργούν και στο Ubuntu.


----------------
Ο Σωτήρης είναι απόφοιτος Ε.Μ.Π., χρήστης internet από το 1996, και γράφει καθημερινά στο blog του Sotostips προτείνοντας tips για Windows, Internet, Ubuntu και διάφορα άλλα προγράμματα.


H aνάρτηση ήταν της Άσπας

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου