Κυριακή, Φεβρουαρίου 22, 2009

Αινίγματα

-Ανοίγω το κλουβί κι η τρυγόνα κελαηδεί , τι είναι; ( ΤΟ ΣΤΟΜΑ ΚΑΙ Η ΓΛΩΣΣΑ)

-Γύρω-γύρω κάγκελα και στη μέση χελιδόνα , τι είναι; ( ΤΑ ∆ΟΝΤΙΑ ΚΑΙ Η

ΓΛΩΣΣΑ )

-Τα λύνω κάθονται , τα δένω φεύγουν, τι είναι; (ΤΑ ΠΑΠΟΥΤΣΙΑ)

-Πάει , πάει , πάει και πίσω δεν γυρνάει, τι είναι; (ΤΟ ΠΟΤΑΜΙ ΠΟΥ

ΚΑΤΕΒΑΙΝΕΙ )

-Τρεις-τρεις την πιάνουν και γεννά μ' αλήθεια πρώτα πίνει, μαύρα τα κάνει τα παιδιά

και πίσω της τ' αφήνει, τι είναι; (Η ΠΕΝΝΑ )

-Σκύβω, γονατίζω, εμπρός σου, το μακρύ μου μέσ' στο σχιστό σου, τι είναι; (ΤΟ

ΚΛΕΙ∆Ι ΣΤΗ ΚΛΕΙ∆ΩΝΙΑ)

-Ψηλός , ψηλός καλόγερος και πίτα το κεφάλι, τι είναι; (ΤΟ ΦΤΥΑΡΙ)

-Ψηλός, ψηλός καλόγερος και πλάκα η κεφαλή του, τι είναι; ΤΟ ΚΑΡΦΙ

-Ψηλός , ψηλός καλόγερος , και κόκαλα δεν έχει, τι είναι; Ο ΚΑΠΝΟΣ

-Ψηλός , ψηλός καλόγερος και με ένα μάτι βλέπει, τι είναι; ... Η ΒΕΛΟΝΑ

-Εκκλησίτσα θολωτή που ένα στύλος την κρατεί , τι είναι;... Η ΟΜΠΡΕΛΑ

-Γύρω , γύρω θάλασσα , στη μέση μια φωτίτσα, τι είναι; ... ΤΟ ΚΑΝΤΗΛΙ

-Με πουπουλένιο πάπλωμα μια φαμελιά σκεπάζεται , τι είναι;... Η ΚΛΩΣΑ ΜΕ ΤΑ

ΠΟΥΛΑΚΙΑ ΤΗΣ

-Αν δεν το βάλω κάθε αργά, δεν κοιμούμαι κιαολιάς (καθόλου), τι είναι; Το μάνταλο

(η κλειδαριά)!

-Από κάτω(από τον κώλο) μου τη βγάζω και του φίλου μου τη δίδω, τι είναι; (Η

καρέκλα)

-Είναι ένα μικρό σπιτάκι, δίχως στέγη και ταράτσα, μήτε γύρω παραθύρια , μήτε

πόρτα μήτε φάτσα , τι είναι; (ΤΟ ΑΥΓΟ )

-Έχω ένα βαρελάκι που 'χει δυο λογιών κρασάκι, τι είναι; (ΤΟ ΑΥΓΟ)

-Μια κοντούλα παχουλή πάντα κόκκινα φορεί, έχει πράσινα αλλιά και σποράκια

στην κοιλιά , τι είναι; Η ΝΤΟΜΑΤΑ

-Μακρουλή ή στρογγυλή , κόκκινη και παχουλή , μέσα γεμάτη από φλωράκια , τι

είναι; Η ΝΤΟΜΑΤΑ

-Έχει φύλλα σα δεντρί - μα δεντρί δεν είναι . Μέσα είναι άσπρο σαν τυρί - μα τυρί

δεν είναι . Έχει ποντικού ουρά α ποντικός δεν είναι ... , τι είναι; ΤΟ ΡΕΠΑΝΙ

-Πέντε-πέντε κουβαλούνε τα σφυριά σφυροκοπούνε και η κερά τα παρασέρνει και τα

ρίχνει στον κάραβο , τι είναι; - (ΤΑ ΧΕΡΙΑ , ΣΤΟΜΑ ,∆ΟΝΤΙΑ , ΓΛΩΣΣΑ)

-Το αρνάκι μου το κόκκινο Θεός να το φυλάει . Σαν τρώει ξύλα θρέφεται σαν πίν'

νερό ψοφάει, τι είναι; Η ΦΩΤΙΑ

-Έχω το, έχεις το, κι αν δεν το πω, δε βρίσκεις το, τι είναι; ΤΟ ΟΝΟΜΑ

-Να τη δεις να φοβηθείς, να τη φας να γλυκαθείς,, Τι είναι; Η ΑΓΚΙΝΑΡΑ

-Απέναντί σου πάντα με θωρείς , μα να με αγγίξεις δεν μπορείς, Τι είναι; Ο ΕΑΥΤΟΣ

ΜΑΣ ΜΕΣΑ ΣΤΟΝ ΚΑΘΡΕΦΤΗ

-Όλα τα τρώει και θεριεύει μα αν πιει νερό ψοφάει, Τι είναι; Η ΦΩΤΙΑ

-Άσπρος κάμπος μαύρα γίδια χαρά στο νιο που τα λαλεί, Τι είναι; Ο ΒΙΒΛΙΟ

- Του μιλώ και μου μιλά , τραγουδώ , μου τραγουδά , του γελάω , μου γελά .... Τι

είναι; Ο ΑΝΤΙΛΑΛΟΣ

- ∆ύο αδερφάκια αγαπημένα το ένα το άλλο ποτέ δε βλέπει, Τι είναι; ΤΑ ΜΑΤΙΑ

- Μια βαρκούλα φορτωμένη, στο λιμάνι πάει και μπαίνει, Τι είναι; ΤΟ ΚΟΥΤΑΛΙ ΜΕ

ΤΟ ΦΑΓΗΤΟ ΠΟΥ ΜΠΑΙΝΕΙ ΣΤΟ ΣΤΟΜΑ

-Παράθυρα που ανοίγουνε και κλείνουν και ήχο δεν αφήνουν Τι είναι; ΤΑ

ΒΛΕΦΑΡΑ

- Σ' αγκαλιάζω , σε χαϊδεύω , σε δροσίζω κι εσύ ποτέ σου , ούτε να με δεις μπορείς ... Τι είναι; Ο ΑΕΡΑΣ

- Σ' όλο τον κόσμο τρέχουν , αλλά ποδάρια δεν έχουν, Τι είναι; ΤΑ ΣΥΝΝΕΦΑ

- Άμα βλέπω , δεν το βλέπω , και το βλέπω όταν δεν βλέπω, Τι είναι; ΤΟ ΟΝΕΙΡΟ

- Η καλή νοικοκυρά , συχνά για ένα κλαίει,Τι είναι; ΤΟ ΚΡΕΜΜΥ∆Ι

- Ανοίγω το κλουβί , κι η τρυγόνα κελαηδεί, Τι είναι; ΤΟ ΣΤΟΜΑ ΚΑΙ Η ΓΛΩΣΣΑ

• Τέσσερα αδερφάκια αγκαλιασμένα , σε ένα σεντουκάκι είναι κλεισμένα, τι είναι;...

ΤΟ ΚΑΡΥ∆Ι

• Από έξω είναι αγκαθωτό κι από μέσα μαλλιαρό κι από μέσα από το μαλλί μια

μπουκιά καλή , τι είναι;... ΤΟ ΚΑΣΤΑΝΟ

• ∆εν είμαι τίποτα, αλλά σε όλα μπαίνω, τι είναι; ... ΤΟ ΟΝΟΜΑ

• Πέντε δέκα κουβαλούν και δεκαοχτώ σφυροκοπούν , τι είναι;... ΤΑ ΧΕΡΙΑ ΚΑΙ ΤΑ

∆ΟΝΤΙΑ ΟΤΑΝ ΤΡΩΝΕ

• Βασιλιάς δεν είμαι , κορώνα φορώ , ρολόι δεν έχω , τις ώρες μετρώ , τι είναι;... Ο

ΚΟΚΟΡΑΣ

• Αδερφάκια αγκαλιασμένα , σε σεντούκι είναι κλεισμένα , τι είναι;... ΤΑ ΚΟΥΚΙΑ

• Ένα πλατύ ,παχύ σεντόνι σκεπάζει κάμπους και βουνά μα ποτέ του τα νερά , τι

είναι;... ΤΟ ΧΙΟΝΙ

• Χίλιοι μύριοι καλόγεροι , σ' ένα ράσο τυλιγμένοι, τι είναι; ΤΟ ΡΟ∆Ι

• Κολοκύθι με εφτά τρύπες , κάθε τρύπα και όνομα, τι είναι; .... ΤΟ ΚΕΦΑΛΙ

• Κλειδώνω , μανταλώνω, και κλέφτη βρίσκω μέσα , τι είναι;... Ο ΗΛΙΟΣ

• Ένα ταψάκι βούτυρο όλο τον κόσμο αλείφει ,τι είναι;... Ο ΗΛΙΟΣ

• Πάνω από τη στέγη μας μισό πεπόνι κρέμεται ,τι είναι; ΤΟ ΦΕΓΓΑΡΙ

• Ανοιγοκλείνουν οι κάμαρες και κρότος δεν ακούγεται , τι είναι; ΤΑ ΜΑΤΙΑ

• ∆ύο αδερφάκια αγαπη ένα το ένα το άλλο ποτέ δε βλέπει , τι είναι;..... ΤΑ ΜΑΤΙΑ

• Ένα πράγμα , πραγματάκι κάθεται στο χωραφάκι μ' ένα μόνο ποδαράκι, τι είναι; ΤΟ

ΜΑΝΙΤΑΡΙ

• Εκατό καλογεράκια με τα μαύρα τα σκουφάκια, τι είναι; Τα σπίρτα.

• Σαράντα φράγκα έδωσα και πήρα την κερά μου, να την(ε) βάζω ανάσκελα να κάνω

τη δουλειά ου , τι είναι; Η ΣΚΑΦΗ

• Βόδι δεν είναι , κέρατα έχει , γραματικός δεν είναι , γράματα γράφει, τι είναι; . ΤΟ ΣΑΛΙΓΚΑΡΙ

• Σε κήπο δε φυτεύεται , σε περιβόλι όχι κι ο βασιλιάς το γεύεται κι όλος ο κόσμος το

'χει . τι είναι; ΤΟ ΑΛΑΤΙ

• Όλη έρα πάτα κιούτα και τη νύχτα χάσκα χάσκα . τι είναι; ΤΑ ΠΑΠΟΥΤΣΙΑ

• Ο μπάρμπας μου ο Θοδωρής δεκαεφτά βρακιά φορεί . Κόβω τα γενάκια του ,πέφτουν

τα βρακάκια του , τι είναι; . ΤΟ ΚΡΕΜΜΥ∆Ι

• Στο τραπέζι επάνω μπαίνω κόβομαι , μοιράζομαι κι όμως δεν τρώγομαι , τι είναι; Η

ΤΡΑΠΟΥΛΑ

• Ποιος δρόμος της Αθήνας στη γενική του γίνεται κομένος σε 2 κομμάτια; Η οδός

ΣΤΑ∆ΙΟΥ (ΣΤΑ-∆ΥΟΥ )

• Υποτάσσεται στους νόμους αυτός , αλλά ταυτόχρονα είναι πολύ βρώμικος . , τι είναι;

Ο υπό-νομος

• Μπορεί να είμαι επικίνδυνο, Ταυτόχρονα όμως και χρήσιμο! Χωρίς εμένα δεν

μπορείς ούτε το μήλο σε 2 ίσια κομμάτια αν θέλεις να γευτείς ! Τι είναι; Το μαχαίρι.

• Σαν κοιμάσαι, αυτό ξυπνάει και τη νύχτα όλη γυρνάει. Σαν ξυπνήσεις αυτό κάνει

μοναχό του νάνι-νάνι. Τι είναι; (= Το φεγγάρι)

• Αν και θρόνος μου ταιριάζει, θέση μου είναι το περβάζι , τι είναι; Ο ΒΑΣΙΛΙΚΟΣ

• Έχω ένα κουτί κι έχει μέσα κατιτί, άμα βγει το κατιτί, τι το θέλεις το κουτί;
(= το Κεφάλι με μυαλό)

• Μαύρο άλογο σε άσπρο κάμπο , τρεις το κρατούν, δυο το ακολουθούν, τι είναι; Το

μολύβι.

• Ήμερο ,άκακο , δειλό, ας τρέφει και ας ντύνει , ποιο είναι αυτό το ζωντανό που

τόσα καλά μας δίνει , τι είναι;.. ΤΟ ΠΡΟΒΑΤΟ

• Από πάνω σαν τηγάνι , από κάτω σαν μπαμπάκι , από πίσω σαν ψαλίδι, τι είναι; ...

ΤΟ ΧΕΛΙ∆ΟΝΙ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου